گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


بیروت - ˈمیشل سلیمانˈ رییس جمهور لبنان گفت: چند دستگی ها در جهان عرب به سطحی رسیده که کشورهای غیر عربی هم چون ایران، حمایت از فلسطین را به عهده گرفته اند که البته باید از آنها تشکر کرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، رییس جمهور لبنان، روز شنبه طی مراسمی در جمع سفرای کشورهای عربی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی چند دستگی و تفرقه در جهان عرب بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد، گفت: پس از اینکه کشورهای عربی مساله فلسطین را به فراموشی سپردند؛ ایران در این مساله پیشگام شده است.
webnet.loxblog.com           somamo.ir
وی با فراخواندن جامعه بین الملل به تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی گفت: باید این رژیم پیش از مرگ رهبران کشورهای عربی که طرح صلح را پیشنهاد کرده اند، مجبور به پذیرش آن شود.

سلیمان با تاکید بر اینکه مادامی که عدالت و دموکراسی در فلسطین محقق نشده، در خاورمیانه نیز محقق نخواهند شد، افزود: غرب نمی تواند در رابطه با دموکراسی، سیاست یک بام و دو هوا را پیش بگیرد؛ چرا که می بینیم غرب از یک سو از دموکراسی در کشورهای عربی سخن گفته و از سوی دیگر عملکرد غیردموکراتیک اسراییل را تایید می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرک سازی، محروم ساختن ملت فلسطین از برپایی کشور مستقل، یهودی سازی قدس و از میان بردن تمام آثار فرهنگی و تمدنی، اقدامات غیر دموکراتیک رژیم صهیونیستی است، افزود: ظلم به مردم فلسطین مخالف میانه روی بوده و باید دانست که تنها راه دست یابی به دموکراسی واقعی همین اعتدال و میانه روی است.

رییس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد که خشونت های موجود در جهان عرب به پایان رسیده و دموکراسی واقعی برقرار شود چراکه دموکراسی ها که سرانجامش بازگشت به خشونت و افراطی گری باشد، فایده ای ندارد.

سلیمان با تاکید بر اینکه شرط اصلی طرح صلح عربی، برپایی کشور مستقل فلسطین است، ادامه داد: با این وجود، اسراییل در خصوص اجرای این طرح سنگ اندازی های زیادی انجام می دهد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه حامیان این طرح عربی پیش از اجرای آن، یکی پس از دیگری از دنیا رفته یا از قدرت کنار بروند، گفت: با این وجود باید فرصت را غنیمت شمرد و بر اسراییل به منظور تن دادن به آن فشار آورد.



-